Najpopularniejsze
Kontakt
Jacht wyprawowy s/y OPERON |
wtorek, 20 marca 2012 21:23 |
Pozwólcie, że się przedstawię - nazywam się OPERON, dla znajomych pieszczotliwie "Maleństwo" i jestem 17-stometrowym, wyprawowym jachtem. Zbudowano mnie w stoczni Garcia Passoa we Francji z lekkiego aluminium. Mój kadłub jest przystosowany do żeglugi w lodzie i najcięższych możliwych warunkach. Zamysł mojego wnętrza daje poczucie ciepła, azylu i luksusu - silnie kontrastując z trudnymi rejonami, w jakich pływam. Maleństwem jestem ze względu na wyjątkową grację manewrowania i żeglowania, kontrastującą z 18-toma tonami masy. Imię otrzymałem od opiekunów, otaczających mnie pełną troski i zaangażowania uwagą, półżartem mówiących o moich gabarytach "Maleństwo"... jestem jednak najprawdziwszym jachtem wyprawowym z krwi, kości i aluminium. Opłynąłem Arktykę, sztormowałem na Spitsbergenie, a to zobowiązuje!
Gdzie pływałem? Mój pierwszy rejs to była wyjątkowa przygoda- okrążyłem Antarktydę w rejsie non stop. Później żeglowałem po Pacyfiku i Atlantyku by ostatecznie odkryć swoje powołanie- Arktykę. W 2010 roku jesienią i zimą sztormowałem po Morzu Północnym i Norweskim i po Oceanie Lodowatym w drodze do Murmańska. Przy 7B można było na moim pokładzie spokojnie upiec ciasto marchewkowe lub wziąć ciepły prysznic. W tym roku będę żeglować po Atlantyku, Morzu Północnym, Bałtyckim, po śródlądowych wodach Rosji, na Morzu Białym i Barentsa oraz wzdłuż brzegów Norwegii.
DANE SZCZEGÓŁOWE Typ: Passoa Materiał główny kadłuba: aluminium Długość: 54 stopy z drobnym okładem Szerokość kadłuba: 4,9 metra Zanurzenie 2,5 metra / 1,2 metra - jak to możliwe, że oceaniczny jacht ma podnoszony miecz? Specjalna konstrukcja kadłuba przeznaczonego do żeglugi w lodach pozwala na zmniejszenie zanurzenia i bezpieczne wyniesienie jachtu na kry po podniesieniu balastu uchylnego. Typ ożaglowania: slup Powierzchnia pomiarowa żagli: 140 metrów² Pokład pokryty jest warstwą antypoślizgową z naturalnego korka, która zapewnia przyczepność nawet przy oblodzeniu i zaśnieżeniu. Po pokładzie rozciągnięte są life-liny, by zapewnić bezpieczeństwo przy poruszaniu się na deku. Silnik: Nani Diesel - Man 100hP/ 75kW, czyli duuuży! Maleństwo ma ogromne zbiorniki ropy 1200 litrów + 660 litrów. Wystarcza to na 1500 mil morskich żeglugi na "diesel-grocie" lub na pół miesiąca ogrzewania wnętrza za pomocą instalacji spalinowej Ebersprachera. Woda słodka do kąpieli i gotowania też jest w zapasie - 1100 litrów + 100 litrów rezerwy.
UWAGA: Pralki automatycznej do pościeli i odzieży używamy wyłącznie w portach.
Wyposażenie nawigacyjne:
* Więcej o systemie AIS tutaj Wszystkich, którzy kochają ekstremalne wyzwania w starciu z oceanem, a pod pokładem cenią sobie zacisze i komfortowy wypoczynek - zapraszamy na pokład s/y OPERON ! |